Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

15.10.2021r.

Dnia 15 października uczniowie naszej Szkoły odbyli wycieczkę na Wyżynę Krakowsko-Częstochowską do Ojcowskiego Parku. Jest to najmniejszy park narodowy Polski, ale szczególnie godny polecenia jesienią. Nie bez powodu symbolem Parku sa nietoperze, których można spotkac tutaj bez liku. Mieliśmy okazję do obserwacji ich w Jaskini Nietoperzowej w procesie hibernacji. Park zachwycił nas architekturą, licznymi formacjami skalnymi  i urocza Doliną Prądnika. Dotarliśmy równiez do Bramy Krakowskiej skąd podziwialiśmy charakterystyczną skałę - Rękawicę. W drodze powrotnej przechodziliśmy obok ostańca zwanego Igłą. W trakcie wycieczki przewodnik zapoznał nas z wieloma faktami historycznymi i legendami dotyczącymi tego miejsca. Mieliśmy okazję również zwiedzić Zamek w Pieskowej Skale oraz Maczugę Herkulesa. Na Zamku tym i w pobliskich jaskiniach kręcone były liczne filmy i seriale np."Janosik" i  "Ogniem i Mieczem". Uczniom bardzo spodobało  się również nowoczesne Muzeum Przyrodnicze, gdzie mieli okazję zwiedzać różne tematyczne sale . Przewodnik zapoznał nas także z historią Kaplicy na Wodzie obok której przejeżdżaliśmy. Pomimo zmęczenia droga powrotna upłynęła nam wśród radosnych śpiewów. Nie zabrakło tez nuty regionalnej :).